Cand vine vorba de moda, ne gandim la produsele de imbracaminte, incaltaminte sau alte accesorii pe care le purtam…ne gandim la blugi stramti, pantaloni largi, jachete de piele, spandex si cate si mai cate. Dar stiati ca in spatele acestor piese pe care le purtam, exista o adevarata industrie? In lume exista sute de branduri, insa cateva dintre ele au facut miliarde de dolari. Aceste branduri sunt cele care stabilesc tendintele, care nu sunt doar etichete, ci o intreaga gama de furnizori, distribuitori, retaileri, designeri si comercianti.
Iata primele zece marci de fashion cu adevarat miliardare:
10. Levi Strauss: 4,67 miliarde de dolari
Levi Strauss este inventatorul blugilor. Levi’s continua sa fie puternic, in ciuda provocarilor din partea caselor de moda actuale. Compania Levi’s inregistreaza venituri anuale de aproximativ 5 miliarde de dolari. A fost preferatul rockerilor, hipiotilor, generatiilor X-Y si acum, milenialilor.
9. Antrenor: 4,76 miliarde de dolari
Este popular printre fashioniste si oamenii carora le place sa-si etaleze bogatia prin articole de lux. Este marca preferata a celebritatilor pentru gentile si portofelele sale durabile si elegante, printre altele.
8. Phillips-Van Heusen: 6,04 miliarde de dolari
Daca numele nu este familiar, incercati: Tommy Hilfiger, Calvin Klein si, bineinteles, Van Heusen. Compania detine cele trei marci populare dupa ce a cumparat Calvin Klein in 2002 si Tommy Hilfiger in 2010. Compania a introdus primul guler auto-pliabil din lume in 1919 si, astazi, este cunoscuta pentru campanii foarte reusite.
7. Estée Lauder: 9,71 miliarde de dolari
Compania este una dintre primele case de moda care ofera o gama larga de articole, de la imbracaminte la parfumuri, machiaj și produse de ingrijire a pielii. In spatele etichetei se afla 40.000 de angajati care continua sa produca milioane de produse pentru a face vanzari brute de 10 miliarde de dolari.
6. Richemont: 11,83 miliarde de dolari
Relativ tanar, Richemont a fost fondat in anii optzeci, vanzand ceasuri de lux, bijuterii, imbracaminte si articole din piele. Compania elvetiana detine prin achizitii unele dintre cele mai luxoase marci de moda din lume, precum Baume & Mercier, Jaeger-LeCoultre, IWC, Piaget si Montblanc. De asemenea, se afla in spatele marcilor Cartier și Chloé.
5. Christian Dior: 11,91 miliarde de dolari
Este una dintre cele mai importante marci de podium care produce o selectie larga de haine haute couture si de pe raft. Christian Dior este popular pentru parfumurile si cosmeticele sale elegante, desi vinde si ceasuri si bijuterii de lu. Astazi, Casa Dior, inspirata de femeile fatale, se adreseaza si barbatilor prin divizia Dior Homme si copiilor prin Baby Dior.
4. The Gap: 15,65 miliarde de dolari
Unul dintre brandurile de moda emblematice, The Gap a fost initial un retailer exclusiv pentru Levi’s pana cand magazinul a inceput sa-si vanda propriii blugi de lux in detrimentul lui Levi’s. Compania detine si marcile Banana Republic si Old Navy.
3. Kering: 15,65 miliarde de dolari
Vinde bunuri de lux si articole sportive, avand inclusiv actiuni majoritare la marcile Gucci, Saint Laurent si Sergio Rossi pentru moda, si Puma, Cobra Golf si Volcom pentru sport. Interesant este ca fondatorul sau francez, Francois Pinault, a inceput in comertul cu lemn si materiale electrice.
2. H&M: 18,82 miliarde de dolari
Marca suedeza de moda este un mare favorit, comercializata in 53 de tari. Isi actualizeaza continuu design-urile pentru a proiecta un aspect de trend-setter. Daca nu ati stiut inca, „H” inseamna Hennes, suedeza „pentru ea” si „M” inseamna Mauritz, numele primului retailer al marcii.
1. LVMH: 37,14 miliarde de dolari
Nu intamplator logo-ul Louis Vuitton este fixat in aur, o culoare asociata cu luxul si bogatia. Cea mai bogata eticheta de moda isi lasa concurentii in spate, valoarea sa aproape de doua ori mai mare decat cea a celui mai apropiat concurent. Louis Vuitton, de fapt, este unul dintre cele mai valoroase zece marci Forbes din lume anul trecut, vanzand imbracaminte, bijuterii, bagaje si parfumuri. Christian Dio este principalul detinator pentru LVMH, cu 40,9% din actiuni.
Leave a Reply